• Solstua

På Solstua går det barn fra 0-3 år. I år er det 10 plasser. Det jobber 3 voksne her, en pedagog og to fagarbeidere. Vi lar de små barna få bli kjent med sin egen kropp, sine grenser, omgivelsene, oss og de andre barna. Vi har god tid og alt skal utforskes.

• Eplestua

På Eplestua har vi barn fra 3-6 år. I år er det 22 plasser. Det jobber 4 voksne her, to pedagoger og to fagarbeidere.
    Sammen med leken, så står forberedelser til de ulike årstidfestene, i fokus. Vi jobber kontinuerlig for et inkluderende miljø, hvor trivselen blomstrer. Dette innebærer at det å bygge vennskap og sosiale relasjoner er viktig for oss.
    Vi er mye ute, både på barnehagens uteomårde og i skogen som ligger rett ved barnehagen. Vi har aktiviteter som følger årstidene og vi lager god mat fra bunnen av. Vi bestreber oss på å bruke økologiske matvarer.

• Måltidene i Veslefrikk

Vi ettersteber sunne og hyggelige måltider

Barna får i hovedsak vegetarisk mat, og det benyttes mye økologiske råvarer. Måltidene tilberedes i rommet der barna leker. Barna kjenner duftene omkring seg og deltar i forberedelsene. De får skjære, smake, lukte og røre. Appetitten vekkes og barna gleder seg til maten. Barn og voksne spiser sammen. Vi dekker bordet og tenner levende lys. Det er med på å skape en hyggelig stemning rundt bordet. Der får vi også mange hyggelige samtaler.